"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Újrahasznosított mézeskalács

2017/01/01. - írta: mokasritus

avagy kakaós-meggyes mézeskalácsrúd

20170101_205312.jpg

Az egész úgy kezdődött, hogy rengeteg süteményt csomagoltak nekünk. Többek között mézeskalácsot is, amit annyira nem szeretünk. Viszont nem dobunk ki kaját, főleg nem olyat, amit valaki szeretettel készített. Innen jött az ötlet, hogy akkor hasznosítsuk. Gyors, egyszerű és még finom is. :)

Hozzávalók:

  • mézeskalács
  • némi zabpehely
  • kakaópor (1-2 ek, vagy több)
  • vaj és tej, hogy összeálljon
  • pár kanál savanykásabb lekvár (pl. kivi)
  • rumaroma, vanília aroma
  • aszalt meggy
  • csokidara
  • (1-2 kanál útifű maghéj)

Rém egyszerű lesz a dolog. Első körben a zabpehellyel összedaráltam a mézeskalácsokat, esetünkben a dióféléket is (mert ezzel volt díszítve). Aztán egy kis vajat olvasztottam egy pohár tejbe. Ezt összeöntöttem, hozzáadtam a többi hozzávalót, majd rudat formázva folpackba tettem és hűtőben pihentettem. A mézeskalács elég édes, ezt ellensúlyozhatjuk a savanykás lekvárral és a kakaópor mennyiségével (ez nálam sajnos pont elfogyott). 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr7912089349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása