"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Esti nasi egészségesen

2017/06/05. - írta: mokasritus

Diós-mézes almás muffin

20170605_211118_1.jpg

Dió és alma. Nagyjából mindig van itthon. Sajnos az alma néha kicsit megfonnyad, ilyenkor muszáj valamit sütnöm. Ma egy gyors muffint dobtam össze.

Hozzávalók:

  • 1 ek. joghurt
  • 3 szem alma (héjastul lereszelve)
  • fél csomag sütőpor
  • 9-10 ek. teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 4 ek. méz
  • egy marék dió
  • 1 dl tej
  • fél dl olaj
  • 1 db tojás
  • (fahéj)

Első körben lereszeltem az almát (és megpróbáltam fahéjat is reszelni rá, ez nem volt túl sikeres). Erre tettem két evőkanál mézet és állni hagytam amíg a tésztát összeállítottam.

Gyakorlatilag mindent egy keverő edénybe öntöttem és robotgéppel összedolgoztam. (diót nem és ebbe is került 1 ek. méz) Aztán a tésztához beleöntöttem az almát és így is összedolgoztam. A muffinsütőt kipapíroztam és kb. 3/4-ig raktam tésztával, nekem pont el is fogyott. Ennek a tetejére jött a diós móka. A diót durvára vágtam és 1 ek. mézzel összekevertem és egy-egy teáskanálnyit tettem a muffinkák tetejére.

Előmelegített sütőben (180°C) 20-25 percig sütöttem. De ha biztosra akarunk menni akkor tűpróbával ellenőrizzük! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr8412565857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása