"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Szerecsendiós-sajtos kifli, ami sokáig puha marad

2017/06/05. - írta: mokasritus

20170506_104748.jpg

Egy baráti összejövetelre akartam sütni pogácsát, de rájöttem, hogy mindig azt sütök. Ezért aztán kifli lett belőle.

Talán már említettem, hogy sosem mérek ki semmit, csak úgy saccra és állagra szoktam főzni, sütni.

Hozzávalók:

  • 1 kocka élesztő
  • ~1,5 dl tej
  • 1 tk cukor
  • 1-1,5 tk só
  • 1 dl olaj
  • 5 dkg margarin
  • 20 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 25 dkg búza rétesliszt
  • 1 ek. tejföl
  • szerecsendió
  • tojás a kenéshez és sajt a tetejére

A tészta elkészítése a szokásos módon történik. A cukros, langyos tejben megfuttatjuk az élesztőt, majd szépen hozzáadjuk a hozzávalókat és összedolgozzuk. Én az olajat akkor szoktam hozzáadni, amikor már nagyjából összeállt a tésztám. Ha kész, letakarva 45 percig kelesztjük.

Ezután kinyújtjuk és kis háromszögekre vágjuk.

Megszórhatjuk sajttal már most, vagy csak szépen a széles felénél kezdve feltekerjük. Én először leszórtam sajttal, reszeltem rá szerecsendiót és így tekertem fel.

2017-06-05_1.jpg

Sütőpapírra tesszük, megkenjük tojással és megszórjuk sajttal, reszelünk rá szerecsendiót. Ennyi az egész, innentől már a sütő dolgozik helyettünk. (180°C kb. fél óra)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr3912484631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása