"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Zöld lasange

2017/06/05. - írta: mokasritus

A tavasz és a kora nyár ízeinek tálalása

2017-06-051.jpg

Annyira örülök, hogy itt a zöldségszezon. Mindenhol frissebbnél frissebb zöldségek. Na és hát megkezdődött a várva várt spárga ideje is. Ezért is találtam ki, ezt tápláló finomságot.

Hozzávalók:

  • 1 csokor spárga
  • 40 dkg friss spenót
  • 3-4 koktélparadicsom
  • parmezán sajt
  • 2-3 dl tejszín
  • pár levél friss bazsalikom
  • só, bors, szerecsendió
  • 1-2 ek. olívaolaj
  • liszt
  • 1 tojás

A csokor spárgát hőálló edényben 1-2 ek. olívaolajjal meglocsolva elősütjük. (A spárga szárának fásabb részét én letördeltem és levest csináltam belőle.)

Meggyúrjuk a tésztát. 1 tojáshoz annyi lisztet adunk amennyit csak felvesz. Nagymamámtól tanulva, igen keményre kell gyúrnunk. Ennek viszont a nyújtása nehézkes lesz, de nem lehetetlen. :) Ha kinyújtottuk, és a spárga is kész, megmossuk a spenótot és paradicsomot és máris összeállíthatjuk.

Én jénaiban állítottam össze, de véleményem szerint megteszi a tepsi is. Szóval alulra locsoltam egy kis olívát, mondjuk ami a spárga alatt megmarad, pont elegendő lehet. Aztán dobtam rá egy fél marék spenótot és  egy réteg tésztát. A tésztára jön a spárga, aztán a spenót és a paradicsom. ezt mindig kis tejszínnel meglocsoltam és reszeltem rá sajtot. Kész is egy réteg.

20170528_160732.jpg

Ugyanígy folytattam a rétegezést, amíg volt mit belepakolni. A legfelső réteg nem a tészta volt, hanem spenót. Aztán a maradék tejszínnel lelocsoltam reszeltem rá jó sok sajtot, szerecsendiót és rádobtam még pár levél friss bazsalikomot. 

20170528_162206.jpg

A tavasz és a kora nyár ízei tálalva. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr3312564935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása