"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Zöldséges bulgur a sütőből

2017/06/18. - írta: mokasritus

Ha nincs kedves sokat pepecselni

20170618_192147.jpg

Mivel a héten én elutazom, így bevallom nem sok kedvem volt az egész napomat a konyhában tölteni. De azért mégis úgy éreztem, pár napra előre megfőzök. Volt itthon némi zöldség, ami nyersen nyilván nem fog elfogyni, így született meg a Zöldséges bulgur.

Hozzávalók:

  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 cukkini
  • 3 sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 aprított paradicsom konzerv
  • 1 fél csokor brokkoli
  • só, bors, bazsalikom, oregánó
  • 3-4 közepes marék bulgur
  • 2-3 ek. olívaolaj

Meglocsoljuk a tapsi alját az olajjal, majd gyorsan felaprítjuk a zöldségeket. Ezeket rögtön bele is szórhatjuk a tepsibe. Erre ráhalmozzuk a bulgurt, majd az egészet nyakon öntjük a paradicsom konzervvel. Még felöntöttem egy jó fél konzervnyi vízzel, de ez bulgur mennyiség függő. Ezután fűszereztem és összekevertem, majd 180°C-os sütőben fóliával lefedve készre sütöttem, pároltam. (Sütés közben egyszer átkevertem, mert tettem bele egy teáskanál szódabikarbónát, hogy a paradicsomtól ne égjen a gyomrunk, de ez elhagyható.)

Egyszerű, zöldséges (hiszen ennek van a szezonja) és tápláló!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr9812604059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása