"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Gyerekkorom kedvence - Gyümölcstorta

2017/06/27. - írta: mokasritus

20170617_221550.jpg

Ha friss gyümölcs akkor bizony gyümölcstorta. Kicsit spórolósra fogtam, mert nem igazán volt itthon sok tojás, de a végeredményen nem látszott.

Hozzávalók:

  • 2 db tojás
  • 3 kanál teljes kiőrlésű liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 2. ek. barna cukor
  • 1 csipet só
  • fél l tej
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 2 ek. barna cukor
  • friss gyümölcs (banán, eper)
  • 1 cs. tortazselé
  • 1 ek. barna cukor

Első körben kezdjük a piskótával. A sütőt az elején állítsuk be 180°C-ra. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjébe egy csipet sót teszünk, majd elkezdjük felverni. Amikor már kemény a hab, lassan hozzáadjuk a 2 kanál cukrot, majd a tojás sárgáját és végül a sütőporral elkevert lisztet. A legjobb, ha a robotgépet le sem állítjuk közben, csak szépen lassan adagoljuk a hozzávalókat. Ha kész sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük és 20-30 perc alatt készre sütjük. Ha elkészült a papírt lehúzzuk és kihűtjük.

Amíg sül a tészta megfőzzük a pudingot és párhuzamosan ezzel felszeleteljük a gyümölcsöket.

Ezután, én a tortaformában szoktam összeállítani a tortámat, így nem folyik szét, de a peremét később gond nélkül el tudom távolítani. Tehát alul a tészta, amire ráöntjük a pudingot. (Én nem szoktam megvárni míg kihűl.) Aztán szépen ráhalmozzuk a gyümölcsöket, esetemben az epret és a banánt. 

Ezután jöhet a tortazselé. 3 dl vízzel felfőztem, majd elkevertem benne egy kanál cukrot és ezzel mondjuk vártam egy picit, de még szintén melegen ráöntöttem a gyümölcsökre. Hűtőben lehűtjük és már tálalhatjuk is. 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr5112604129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása