"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Tökös rakott avagy kapros tökfőzelék fasíozottal trükkösen

2017/08/09. - írta: mokasritus

rakott_tok.jpg

Mivel a viharok lehűtötték a levegőt, így végre bekapcsolhattam a sütőt. Először tökfőzeléket akartam készíteni, meg fasírtot, de az túl snassz lett volna, ezért kicsit nézelődtem a neten egy kis ihletért és végül ezt sikerült megalkotnom. A sok kapor miatt a tökfőzelék jut eszembe róla, a húsos töltelék pedig a fasírtra emlékeztet. Bár kétség kívül ez egyszerűbb és gyorsabb.

Hozzávalók:

  • 1 közepes főzőtök
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fél kg darált pulyka
  • 1 répa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 szem paradicsom
  • 1 nagy pohár tejföl
  • 1 tojás
  • 1 nagy csokor kapor
  • sajt
  • só, bors
  • 2-3 ek. olíva olaj

Első körben megpucoljuk a tököt és vékony karikákra szeljük, majd lesózzuk és félretesszük.

Addig elkészítjük a "húsgolyót". A hagymát olíván megfuttatjuk, majd rádobjuk a lereszelt répát és fokhagymát. Ezt fedő alatt jól összepároljuk. Ezután ráöntjük a húst és összerottyantjuk. A paradicsomot felkockázzuk és hozzáadjuk, majd sózzuk, borsozzuk és a csokor kapor kis részét is hozzáadjuk. Amint ragusodik, elkészültünk (az enyémnek nem volt túl sok leve).

Egy nagy doboz tejfölt összekeverünk egy darab tojással, az aprított kaporral, sóval és borssal.

Most már kész is vagyunk nagyjából, csak rétegeznünk kell. Én bevallom olívát fújtam a jénaiba és megszórtam pici morzsával, de véleményem szerint ez elhagyható. Erre jön egy réteg tök (lecsepegtetve), aztán a hús és a tejfölös szósz. Ezt még egyszer megismételjük, majd a tetejére már csak a tök kerül, amit lekenünk a tejföllel és megszórjuk egy minimális sajttal. 

Én ezt lefedve tettem a 180°C-os sütőbe, hogy biztosan átpuhuljon a felső réteg tök is, majd fedő nélkül lepirítottam. Isteni lett. (Ha nem szeretnénk, hogy túl sok leve legyen, akkor szórhatunk bele egy kis rizst, bulgurt, kölest, hogy felszívja. Én szeretem ha van leve.:))

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr6612724030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása