"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Karácsonyi kivilekvár

2016/11/28. - írta: mokasritus

blog_kepek.jpg

Azon kezdtem el gondolkodni, hogy mi legyen a karácsonyi ajándék idén a családtagok számára. A tavalyi évben narancslekvár volt a repertoáron és bár nagy sikert arattam, de idén nem szerettem volna órákon keresztül narancsot hártyázni. Aztán jött a kivi ötlet. Mégis csak könnyebb megpucolni. Egyébként rendkívül gyorsan elkészíthető. A neten bárki találhat különböző recepteket, én például így csináltam:

Hozzávalók:

  • 1 kg kivi
  • 1 db banán
  • 1 citrom leve, és reszelt héja
  • kb. 10 evőkanál finomítatlan nádcukor (persze bármilyen cukorral működik a varázslat)
  • 1 zacskó dzsemfix

A kivit megpucolni és felszelni kisebb darabokra. Banánt szintúgy. Mindet beletesszük egy fazékba, ráreszeljük a citromot, ráfacsarjuk a levét, hozzáadjuk a cukrot és a dzsemfixet és kezdjétek el felforralni. Azért kevergessétek meg időközönként, hogy le ne égjen és kóstoljátok meg. Ha úgy vélitek hogy valami hiányzik, na abból tegyetek még bele. Én cukroztam még, mert a kivi nem igazán volt túlérett. :)

Amikor felolvadt a cukor és picit rottyant a történet, a felét kiszedtem és leturmixoltam és visszaöntöttem. Na most már tényleg felforralhatjuk és pár percig rotyogtatjuk. Itt már nem árt, ha gyakran kevergetitek.Szép sűrű is lett. Nem akartam sokáig főzni, hogy megmaradjon a szép zöld színe.

Ha forraltátok pár percig, le is kapcsolhatjátok alatta és jöhetnek a fertőtlenített üvegek. (Gyors tipp: mikróban egy perc) Szépen megtöltjük az üvegeket és fejre fordítjuk pár percig. Aztán szépen kihűtjük és kész is a kivilekvár. 

Szerintem tökéletes ajándék lesz, majd egy adag szépen csomagolt vajas keksszel. :) De addig még kialakul.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr4112006492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása