"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Reggeli reformgofri

2016/11/29. - írta: mokasritus

20161129_093121_2.jpg

A gofri tipikusan az az étel, amit bárki bármikor meg tudna enni. A nap bármely szakaszában kényeztethetjük magunkat vele. Nos tudni illik, hogy reggelire tápláló étel dukál. Ez a gofri szerintem tökéletes napindítás, mondjuk egy kis kivilekvárral. :) Az az igazság, hogy én nem szoktam kimérni semmit pontosan, de saccra a következők kellenek hozzá:

Hozzávalók:

  • kb. 20 dkg zabpehely
  • kb. 10 dkg kókuszreszelék
  • 2 db tojás
  • fél liter tej
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • amivel még feldobhatjuk: citrom reszelt héja, vaníliás cukor, méz, darált magok, stb.

Ha van darálód, akkor tök jó, mert csinálhatod is a zablisztet a pehelyből. Ha nincs az sem baj, csak ha összekeverted várj egy picit többet, hogy megszívja magát a zabpehely. Én a tojásokat kicsit habosra kevertem, aztán beleadagoltam a száraz hozzávalókat és a tejet. Nagyjából 5 percet vett igénybe. Jó sűrű állagot kell kapnunk, de mindig várjunk egy 5 percet a sütés előtt, mert a zab miatt sűrűsödni fog a tésztánk még.

Nekem már túlzottan egészségesnek tűnt a dolog, ezért beletettem még 2 zacskó vaníliás cukrot. És már nincs is más hátra mint kisütni. Én ropogósan szeretem, ezért tovább sütöm, aztán pedig lekvárral, pudinggal, nutellával vagy akár magában fogyasztom. Gyümölccsel és túróval igazán tápláló és egészséges reggelit kapunk. Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr4812008142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása