"A főzés igazán tág teret nyújt az érzelmi árnyalatok kifejezésére." - Agatha Christie

Zöldséges lencseleves galuskával

2017/01/01. - írta: mokasritus

20170101_202043.jpg

Ha új év akkor bizony lencse. Bevallom a karácsony után, már vágytam egy kis zöldségre, ezért én a zöldséges verzió mellett döntöttem.

Hozzávalók:

  • 2-3 sárgarépa
  • 1 fehérrépa
  • kisebb darab zeller
  • lencse (40 dkg)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • egy kis csokor petrezselyem
  • olivaolaj
  • 2 ek. liszt
  • só, bors, ételízesítő, kömény, paprika, babérlevél

A lencsét előző este már beáztattam, így átöntöttem egy jó nagy fazékba és felöntöttem vízzel és beledobtam 3 darab babérlevelet. Alá is gyújtottam. Tehát amíg ez felforrt és elkezdett szépen puhulni, addig megpucoltam a zöldségeket és felszeltem. A zellert is hasonló darabokra mint a répát. Amikor a lencse félig megfőtt, hozzáadtam a zöldségeket és 2 gerezd fokhagymát. Jah és persze egy beirdalt vöröshagymát. A petrezselyemnek szintén csak felét adtam hozzá aprítva, a maradékot csak miután levettem a tűzről. Befűszereztem, de azért a kóstolások során ezt még korrigáltam.

Amikor már megpuhult a lencse, csináltam egy fokhagymás rántást. (Olajon lepirítottam a fokhagymát, rádobtam a lisztet, ezt is pirítottam, aztán pedig jött a pirospaprika és a leves levével felhígítottam, én így szoktam.) Szóval ezt belekevertem a levesbe és szépen be is sűrűsödött. Gyorsan kikevertem a galuskát, ami egy tojás, liszt és só volt. Ezt beleszaggattam, amikor feljött a leves tetejére, megszórtam a maradék petrezselyemmel és már terítettem is. :)

Hozzon szerencsét az új évre nektek is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr9912089399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása